شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.




ارسال پاسخ  ارسال موضوع 
 
امتیاز موضوع:
  • 21 رأی - میانگین امتیازات: 3.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عادت غذایی غلط برای افراد پر مشغله
نویسنده پیام
کاربر مفید
*



وضعيت : آفلاین
ارسال‌ها: 280
تاریخ عضویت: Jun 2013
اعتبار: 9
سپاس کرده: 8
51 بار سپاس شده در 3 ارسال

حالت من: هیچ کدام

ارسال: #1
Lightbulb عادت غذایی غلط برای افراد پر مشغله
عادات بد غذایی رایج هستند. ظاهراً وقتی نوبت به غذا می‌رسد، همه ما به‌ صورت اتوماتیک و بدون فکر عمل می‌کنیم . زندگی در یک جامعه پر مشغله، گاه ایجاب می‌کند که شما غذایتان را سریع بخورید و گاه به دلیل کمبود وقت از یک وعده غذایی صرف نظر کنید و یا حتی برای کاهش استرس، هر چه به دستتان می‌رسد را بخورید.

خوردن با عجله
اگر زندگی شما پر مشغله است، ممکن است گاهی اوقات وقتی کافی برای آماده کردن غذا و یا حتی نشستن بر سر میز و میل غذا با آرامش نداشته باشید. غذا خوردن در ماشین و یا یک رستوران فست‌فود ممکن است جزئی از برنامه روزانه شما باشد. مهم‌ترین مشکل در خوردن غذا با عجله این است که شما معمولاً وقت کافی برای توجه به محتوای وعده غذایی خود ندارید. همچنین سریع غذا خوردن باعث می‌شود شما بیشتر غذا بخورید. وقتی شما با عجله در ماشین و یا موقعیت‌های دیگر غذا می‌خورید، معمولاً به میزان غذایی که خورده‌اید توجهی ندارید. اگر غذای شما، یک غذای آماده (فست‌فود) است، کالری و چربی بیشتری نسبت به مواد مغذی دریافت می‌کنید.

خوردن وعده‌های حجیم
یکی دیگر از عادات غذایی بسیار بد، خوردن غذا بیش از حد نیاز بدن است. این اتفاق ممکن است به علل گوناگونی رخ دهد. اگر حواس شما به تلویزیون پرت باشد، ممکن است بیشتر بخورید. برخی افراد نیز وقتی احساس تنهایی می‌کنند، بیشتر غذا می‌خورند. برای کنترل حجم وعده‌های غذایی، بهترین کار این است که قبل از شروع به غذا خوردن، در رابطه با میزان غذا تصمیم بگیرید. غذا را در یک ظرف بریزید و بدون اینکه ظرف اصلی غذا را در کنار خود بگذارید، غذای خود را میل کنید. مثلاً اگر هنگام تماشای تلویزیون، در حال خوردن بیسکوئیت هستید، اگر بسته بیسکوئیت کنار دستتان باشد، احتمال این که شما بیش از حد نیازتان بخورید بسیار بیشتر از زمانی است که خود را محدود به چند عدد بیسکوئیت کنید. قبل از شروع به خوردن، تصمیم بگیرید می‌خواهید چه میزان بیسکوئیت بخورید. آن میزان را برداشته و جعبه را جایی دور از دسترستان بگذارید.

غذا برای کاهش استرس
بسیاری از افراد از غذا برای کاهش استرس استفاده می‌کنند. بعد از یک روز سخت و طولانی، خوردن چندین برش پیتزا و نوشابه ممکن است بسیار وسوسه کننده باشد، اما استفاده از غذا به این منظور، می‌تواند یکی از اساسی‌ترین علل اضافه وزن باشد. زمانی که احساس استرس می‌کنید، راه‌های دیگری را برای کاهش آن پیدا کنید که خوردن غذا در آن دخیل نباشد. گذراندن وقت در طبیعت، صحبت با دوستان، مدیتیشن و ورزش گزینه‌های جایگزین مناسبی هستند.

حذف وعده‌های غذایی
بسیاری از پزشکان و متخصصان افراد را از حذف وعده‌های غذایی به شدت منع می‌کنند. وقتی وعده‌های غذایی به‌صورت منظم مصرف نشوند، نه تنها احساس گرسنگی ممکن است چند برابر در فرد ایجاد شود، بلکه قند خون افراد نیز ممکن است به‌صورت ناگهانی کاهش پیدا کند. بسیاری از افراد این کمبود را با خوردن غذا یا تنقلات بیشتر در طول روز جبران می‌کنند. حتماً سعی کنید هر روز، وعده صبحانه، ناهار و شام را به شکل منظم مصرف کنید.

خوردن در نیمه شب
خوردن غذا در نیمه شب یکی از عادات بسیار بد و رایج برخی افراد است و این به معنی دریافت کالری بیش از حد نیاز بدن می‌باشد. این مساله ممکن است به دلیل بی‌کاری و یا فعالیت‌های منفعلانه‌ای مانند تماشای تلویزیون و گشت و گذار در اینترنت باشد. برای اجتناب از خوردن غذا در نیمه شب، سعی کنید فعالیت‌های مهیجی مانند خواندن یک کتاب جذاب، مدیتیشن، ورزش و یا صحبت با دوستان را انجام دهید.



منبع : armandayli.com
07-11-2013 02:50 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
مدیر بخش دنیای مد
*



وضعيت : آفلاین
ارسال‌ها: 805
تاریخ عضویت: Mar 2013
اعتبار: 24
سپاس کرده: 218
344 بار سپاس شده در 72 ارسال

حالت من: Konjkav

ارسال: #2
RE: عادت غذایی غلط برای افراد پر مشغله
35 (2)
امضای مهدیه:


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
07-11-2013 04:46 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ  ارسال موضوع 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Lightbulb مواد غذایی مفید برای کبد faranbanoo 2 2,237 09-16-2016 07:50 PM
آخرین ارسال: golnazjoon
  با این رژیم غذایی زیبا شوید pari 0 1,925 09-03-2013 07:50 PM
آخرین ارسال: pari
  عوارض چای پررنگ برای بدن Shayan 0 1,302 08-13-2013 05:17 PM
آخرین ارسال: Shayan
  **×فواید برنج برای سلامتی ×** مهرسا 0 1,223 08-08-2013 12:41 PM
آخرین ارسال: مهرسا
  بهترین و بدترین مواد غذایی هنگام سحر مهسا 0 1,285 07-18-2013 11:35 AM
آخرین ارسال: مهسا
  بهترین ساندویج برای کارمندان faranbanoo 1 2,048 07-11-2013 04:43 PM
آخرین ارسال: مهدیه
Lightbulb عادت های بدی که گاهی مفید میشوند faranbanoo 1 1,697 07-11-2013 04:41 PM
آخرین ارسال: مهدیه
  چای سبز برای این افراد ممنوع است! هانیه 0 1,319 06-14-2013 11:17 AM
آخرین ارسال: هانیه
  6 دلیل برای خوردن پیاز Shayan 0 1,306 05-23-2013 06:35 PM
آخرین ارسال: Shayan
  نوشیدنی های مضر برای بدن Shayan 1 1,648 04-26-2013 10:58 PM
آخرین ارسال: مهدیه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان