شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.




ارسال پاسخ  ارسال موضوع 
 
امتیاز موضوع:
  • 20 رأی - میانگین امتیازات: 3.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بهترین ساندویج برای کارمندان
نویسنده پیام
کاربر مفید
*



وضعيت : آفلاین
ارسال‌ها: 280
تاریخ عضویت: Jun 2013
اعتبار: 9
سپاس کرده: 8
51 بار سپاس شده در 3 ارسال

حالت من: هیچ کدام

ارسال: #1
بهترین ساندویج برای کارمندان
برای خوشمزه کردن ساندویچتان به جای استفاده از سس مایونز، کره و یا هر سس چرب دیگر از خیار شور یا سس خردل یا بهتر از همه کچاپ استفاده کنید.

سرکار که می‌روید وقت ناهار را چه می‌کنید؟ آیا برای این که زمان خود را از دست ندهید سرپا یک چیزی می‌خورید؟ اگر اهل ساندویچ هستید آیا ساندویچ خانگی را ترجیح می‌دهید یا یک ساندویچ آماده می‌خرید؟ این ساندویچی که انتخاب می‌کنید به سلامتی و شادابیتان کمک می‌کند یا اینکه برعکس عمل می‌کند؟
بهتر است ناهار سرکار را دست کم نگیرید. برای آشنایی بیشتر با یک ناهار یا ساندویچ سالم برای محل کار با ما همراه باشید.

به تعادل غذایی احترام بگذارید
وقتی به ناهار سرکار فکر می‌کنید یک چیز تکراری به ذهنتان می‌آید : اینکه نمی‌دانید چه نوع ساندویچی انتخاب کنید به ویژه اینکه نمی‌دانید همراه ساندویچ چه چیزهایی میل کنید تا تعادل غذایی را رعایت کرده باشید و به خوبی می‌دانید که زمان زیادی هم ندارید و باید با سرعت تمام این ساندویچ را بخورید.
بهترین کار این است که در تهیه‌ی ساندویچتان تنوع را رعایت کنید و به فکر انتخاب دسر مناسب هم باشید. دسر مناسب همان میوه است. آب و شیر هم جزو بهترین نوشیدنی‌ها هستند. با رعایت این اصول می‌توانید مطمئن باشید که با وجود وقت کمی که داشته‌اید یک ناهار سالم و حاوی مواد مغذی میل کرده‌اید.

بهترین مواد برای تهیه‌ی ساندویچ محل کار
بهتر است از مرغ، گوشت، تن ماهی، ماهی آزاد، تخم مرغ و پنیر برای تهیه‌ی ساندویچتان استفاده کنید. اگر عاشق سوسیس و کالباس هستید مشکلی ندارد به شرط اینکه هر روز از این مواد غذایی استفاده نکنید. فراموش نکنید که محصولات غذایی فراوری شده مانند همین سوسیس و کالباس یا محصولات غذایی شیرین و چرب ارزش غذایی بالایی ندارند و فقط کالری نصیبتان می‌کنند. به جای نان تهیه شده از آرد سفید حتماً یادتان باشد از نان تهیه شده از آرد کامل (نان سبوس دار) استفاده کنید. در این صورت خیالتان راحت باشد که مواد مغذی لازم را جذب کرده‌اید.

سبزیجات را یادتان نرود
داخل ساندویچتان را پر کنید از گوجه فرنگی، خیار، هویج، پیازچه، اگر دوست داشته باشید سیب، گردو و غیره. خلاصه اینکه از همه‌ی میوه‌ها و سبزیجات خام یا حتی پخته شده برای غنی سازی ساندویچتان استفاده کنید. البته منظورمان این نیست که همه‌ی این‌ها را در یک ساندویچ جا دهید. منظورمان این است که با این مواد غذایی تنوع ایجاد کنید و ارزش غذایی آن را بالا ببرید. با پر کردن ساندویچتان با این میوه و سبزیجات به قانون روزانه پنج واحد میوه و سبزیجات نزدیک‌تر می‌شوید. حواستان باشد که این سبزیجات را داخل روغن یا سس‌های چرب شناور نکنید.

ترفندهای سرآشپز برای خوش طعم کردن ساندویچ
برای خوشمزه کردن ساندویچتان به جای استفاده از سس مایونز، کره و یا هر سس چرب دیگر از خیار شور یا سس خردل یا بهتر از همه کچاپ استفاده کنید. می‌توانید داخل آن از سبزیجات معطری مانند جعفری یا فلفل دلمه ای و فلفل استفاده کنید. در این صورت بدون افزایش زیاد کالری ساندویچتان طعم آن را بهتر می‌کنید.

نوشیدنی مناسب چیست؟
از مصرف انواع نوشیدنی‌های گازدار و شیرین بپرهیزید چون غیر از کالری چیز دیگری نصیبتان نمی‌شود. بهترین نوشیدنی، همان آب یا یک آب میوه‌ی صد در صد طبیعی است. البته دوغ سالم و کم نمک هم از گزینه های خوبی محسوب می‌شوند.
اگر آب معدنی می‌نوشید و در طول روز هم کلسیم کمی دریافت می‌کنید حواستان باشد از آن‌هایی استفاده کنید که سرشار از کلسیم بوده و سدیم کمی دارند. معمولاً روی برچسب آب معدنی‌ها ترکیبات آن نوشته می‌شود. (اگر در هر لیتر بیش از 150 میلی گرم کلسیم وجود داشت یعنی اینکه آب معدنی شما سرشار از کلسیم است).

دسر را چه کنید؟
بهترین دسر یک واحد میوه، یک پیاله ماست یا کمپوت است. سعی کنید دور و بر دسرهای آماده مانند تیرامیسو، موس شکلات یا انواع کیک‌های خامه ای و شیرینی‌جات نروید. اگر عاشق این دسرها هستید حداقل سعی کنید خودتان در منزل تهیه کرده و در عین حال به مصرف آن‌ها عادت نکنید.

وقتی بعد از ظهر کمی دلتان ضعف رفت چه کنید؟
اصول تغذیه‌ی سالم حکم می‌کند به جای بیسکوییت و شکلات و چیپس یک واحد میوه یا یک پیاله ماست میل کنید. البته خوردن هر از گاهی بیسکوییت و چیپس و غیره اشکالی ندارد به شرط اینکه تبدیل به کار هر روزتان نشود. این گرسنگی احتمالاً به این دلیل است که برای ظهر به اندازه‌ی کافی نخورده‌اید. احتمالاً میوه‌ی دسرتان را فراموش کرده‌اید! به اندازه‌ی کافی آب ننوشیده‌اید! از نان‌های تهیه شده از آرد سفید استفاده کرده‌اید! یا اینکه کارتان زیاد بوده و انرژی بیشتری از دست داده‌اید. در هر حال یک واحد میوه، یک مشت بادام یا تخم کدو و غیره می‌تواند به شما کمک کند.



منبع : tebyan.net
گردآوری سلامت اکاایران
برچسب ها: نهار. بهترین نهار. بهترنی نهار برای کارمندان. مراقبت از بدن. ساندویچ.
07-11-2013 02:53 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
مدیر بخش دنیای مد
*



وضعيت : آفلاین
ارسال‌ها: 805
تاریخ عضویت: Mar 2013
اعتبار: 24
سپاس کرده: 218
344 بار سپاس شده در 72 ارسال

حالت من: Konjkav

ارسال: #2
RE: بهترین ساندویج برای کارمندان
ماست دوس ندارم ولی میوه هرچی باشه میخورمA00 (116)
امضای مهدیه:


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
07-11-2013 04:43 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ  ارسال موضوع 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Lightbulb مواد غذایی مفید برای کبد faranbanoo 2 2,245 09-16-2016 07:50 PM
آخرین ارسال: golnazjoon
  عوارض چای پررنگ برای بدن Shayan 0 1,305 08-13-2013 05:17 PM
آخرین ارسال: Shayan
  **×فواید برنج برای سلامتی ×** مهرسا 0 1,231 08-08-2013 12:41 PM
آخرین ارسال: مهرسا
  بهترین و بدترین مواد غذایی هنگام سحر مهسا 0 1,290 07-18-2013 11:35 AM
آخرین ارسال: مهسا
Lightbulb عادت غذایی غلط برای افراد پر مشغله faranbanoo 1 1,769 07-11-2013 04:46 PM
آخرین ارسال: مهدیه
  چای سبز برای این افراد ممنوع است! هانیه 0 1,323 06-14-2013 11:17 AM
آخرین ارسال: هانیه
  6 دلیل برای خوردن پیاز Shayan 0 1,306 05-23-2013 06:35 PM
آخرین ارسال: Shayan
  نوشیدنی های مضر برای بدن Shayan 1 1,655 04-26-2013 10:58 PM
آخرین ارسال: مهدیه
  گیاهان مفید برای کبد مهسا 0 1,270 04-04-2013 11:47 AM
آخرین ارسال: مهسا
  خوردنی هایی برای تقویت حافظه مهسا 0 1,302 03-27-2013 01:22 PM
آخرین ارسال: مهسا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان